Workplace branding: Maak het verschil op kantoor

Workplace branding: Maak het verschil op kantoor

30/01/2024

Je kantoor is zoveel meer dan je denkt. Het fungeert als verlengstuk van je bedrijfsmerk en zorgt voor een professionele uitstraling naar interne en externe stakeholders. We spreken wel eens over het ‘visitekaartje’ van je bedrijf. Wanneer je van deze denkwijze vertrekt, realiseer je je dadelijk het belang van kantoorinrichting. Naast de functionaliteit ervan is het een unieke kans om je bedrijfsverhaal te vertellen en te versterken.

Bedrijfsidentiteit

Bij de visuele identiteit van je organisatie denken we als snel aan de huisstijl of brand guidelines. Workplace branding gaat echter verder dan kleurenschema's en logo's. Het draait om het creëren van een werkomgeving die je bedrijfscultuur weerspiegelt en de waarden versterkt.

Hoe pak je dit aan? Bij het ontwerpen van kantoorruimtes gaan we verder dan louter functionaliteit. We zien onszelf als architecten van je bedrijfsidentiteit, waarbij we de essentie van je organisatie vertalen naar tastbare elementen in de werkplek. Het is trouwens de perfecte manier om je duurzame, milieubewuste visie tot uiting te brengen.

Van de keuze van materialen, kleuren en texturen van meubelen tot de lay-out van de ruimte. Elk aspect laten we naadloos aansluiten bij de waarden en cultuur van je bedrijf. Of het nu gaat om een innovatieve tech start-up of een gevestigde financiële instelling. Zoek hierbij wel de balans. Het is niet de bedoeling dat je al je muren rood gaat verven omdat deze kleur in je logo zit.

Betrokkenheid en geloofwaardigheid

Als kantoorinrichter streven we ernaar om inspirerende ruimtes te creëren. Door je bedrijfswaarden en -cultuur te integreren in de inrichting, voelen medewerkers zich meer verbonden met de organisatie, wat kan leiden tot een toename van de betrokkenheid en tevredenheid.

Workplace branding heeft niet alleen invloed op interne stakeholders, maar ook op externe, zoals klanten, leveranciers of toekomstige medewerkers. Wanneer zij het kantoor betreden, moeten ze meteen een gevoel krijgen van waar het bedrijf voor staat. Een goed ontworpen kantoor versterkt zo de geloofwaardigheid van je merk.

In essentie gaat het niet om het plaatsen van bureaus en stoelen; het draait om het creëren van een ervaring die het hart en de ziel van je organisatie vastlegt. Je kantoorinrichting is hierbij een krachtig middel om een consistent merkverhaal te brengen, voor zowel werknemers, partners, als klanten.

We staan klaar om je te ondersteunen bij de totaalinrichting van je kantoor, en om je merkverhaal hiermee te versterken. Neem vrijblijvend contact met ons voor een eerste kennismaking.